lauantai 13. kesäkuuta 2015

Kun yhteiset unelmat eivät mätsää

Tiedätkö kun olet haaveillut että joskus sinulla on se oma kulta jonka kainaloon pääsee, teillä on se farmari auto, koira, oma koti, olet mielekkäässä työssä ja lapsia? 
Niin no meidän haaveemme kulkevat käsi kädessä siihen asti kunnes aletaan puhumaan lapsista. Aivan minä 22 vuotiaan olen huolissani kun toinen ilmoitti, ettei vielä tiedä haluaako lapsia ollenkaan. 

On siitä aikaisemminkin ollut puhetta, mutta olen aina ajatellut että ollaan kyllä niin nuoria että ei varmaan vielä kannata uhrata ajatusta sen enempää ajatusta asialle. Mutta tilanteeni ja pohdiskeluni johtuu luultavammin siitä, että monella tutullani alkaa olla omia lapsia. Kaverini kyllä osaavat sanoa että joko meinaavat tulevaisuudessa hankkia lapsen kumppaninsa kanssa tai eivät ajo ja noh minä en osaa sanoa yhtään mitään. 

Olen tässä nyt miettinyt, entä jos tilanne onkin se ettei Joonas ikinä halua lapsi? Ja minä kyllä haluan toden totta haluan lapsia ja voisin oikeastaan luopua kaikista muista haaveista, tosin ajatukseni on se etten halua lasta ennenkun voin tarjota hänelle hyvän elämäm joten se ainakin vaatisi sen työpaikan (olen huomannut että vaipat ovat ainakin kalliita). 

Mutta tällä hetkellä ajatukset ovat aika sekavat pitääkö minun ehkä luopua unelmastani tulla äidiksi koska toinen ei halua tulla isäksi? En haluisi olla niin kuin syke sarjassa oleva lääkäri joka itkee siinä vaiheessa kun on myöhäistä, ettei mies aikoinaan halunnut lapsia ja hän oli luopunut unelmastaan. Pahinta tässä on se että kompromissin tekeminen ei onnistu ja pelkäänkin että joudunko joskus valitsemaan Joonaksen ja lapsen välillä

Onhan meillä ikää tosi vähän eikä lapsi kuulu vielä lähi vuosien suunnitelmiin eikä tosissaan voi edes titää pystytäänkö saamaan lapsia tai mistäs sitäkään tietää voihan toinen vaikka lähteä lätkimään.

 mutta onko huoli tässä vaiheessa aiheellinen vai aiheeton? Onko kukaan muu kokenut samanlaista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kommentisi piristävät päivää :)